Agrohub

Sfaturi pentru a accesa subventia pentru ferme mici in 2018

Agricultorii care detin o ferma de intindere mica, avand o dimensiune economica intre 4.000 si 11.999 SO, valoare productie standard, vor putea accesa un sprijin nerambursabil in valoare de 15.000 euro, acordat in doua transe. Subventia pentru ferme mici are ca scop incurajarea proprietarilor exploatatiilor agricole de a fi mai competitivi, de a-si moderniza fermele sau de a le dota cu utilaje agricole si echipamente performante. Sprijinul va fi acordat in doua transe, prima, in valoare de 75%, fiind acordata cu primirea deciziei de finantare, iar a doua, in valoare de 25%, fiind acordata in maximum trei ani de la primirea deciziei de finantare.

Ce trebuie sa faceti pentru a accesa subventia pentru ferme mici?

Pentru a putea accesa subventia pentru ferme mici, nu este necesar doar sa intocmiti proiectul si cererea de finantare. Pe langa acestea, trebuie sa parcurgeti cateva etape, inainte de obtinerea propriu-zisa a acestui sprijin. In continuare, va aratam ce aveti de facut pentru a putea accesa subventia pentru ferme mici.

Forma de organizare

Pentru a accesa subventia pentru ferme mici, solicitantul trebuie sa aiba statut legal de persoana fizica inregistrata si autorizata, avand calitatea de: persoana fizica autorizata, intreprinzator titular al unei intreprinderi individuale sau de intreprindere familiala. De asemenea, solicitantul poate fi incadrat si intr-o societate cu raspundere limitata sau o societate pe actiuni, a carei actionar majoritar este. In plus, beneficiarul trebuie sa aiba drept de proprietate si de folosinta asupra exploatatiei pentru care solicita sprijinul, iar exploatatia sa fie incadrata in categoria de ferma mica.

Modul in care vor fi cheltuiti banii

Inainte de a obtine suma aferenta sprijinului, este recomandat sa setati niste obiective, in care proiectul sa fie demarat cat mai repede si achizitiile sa fie efectuate intr-un timp cat mai scurt. Suma aferenta sprijinului pentru aceasta submasura poate fi folosita pentru achizitionarea de utilaje agricole si echipament si pentru extinderea suprafetei agricole prin achizitionarea de teren. Bugetul primit poate fi folosit si pentru acoperirea cheltuielilor cu muncile agricole, cheltuielile de distribuire a produselor obtinute si cheltuielile de marketing.

Simplificarea procedurilor legale

Odata ce ati finalizat procedurile de infiintare ale entitatii dumneavoastra juridice si a fost aprobata cererea de finantare, va trebui sa va pregatiti de relationari institutionale cu autoritati precum CAS, ANAF, ITM, SEAP si altele. In cadrul acestor interactiuni, veti avea nevoie intotdeauna de documente legale, care vor putea atesta indeplinirea unor conditii economice, juridice, de mediu si altele.

Intrucat in prezent, semnarea acestor documente in format fizic nu mai reprezinta o solutie, in calitate de viitori antreprenori, va trebui sa va indreptati atentia spre o solutie digitala. Un certificat digital pentru semnatura electronica are valoare legala si este acceptat de catre toate institutiile statului si de catre potentialii parteneri de afaceri.

Selectarea unei modalitati de comercializare a productiei

Printre obiectivele principale ale acestei submasuri se numara generarea de profituri prin comercializarea productiei proprii. Conform conditiilor mentionate in ghidul submasurii, un procent de minim 20% din valoarea primei transe de sprijin trebuie comercializat din productia proprie. Comercializarea productiei trebuie confirmata prin documente justificative. Este obligatorie identificarea unei piete cu un profil asemanator al afacerii dumneavoastra.

 

Sursa

Adauga comentariu