Retailerii si crescatorii de ovine s-au intalnit la sediul MADR

4 Min Read

Data de 15 ianuarie 2018 a reprezentat o data importanta pentru retailerii si crescatorii de ovine. Acestia au fost primiti la sediul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) de catre Ministrul Petre Daea. La intalnire au participat  crescatorii de ovine si reprezentantii marilor retele comerciale (Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania).

Intalnirea a avut scopul de a facilita legatura dintre producatori si comercianti, pentru a putea fi identificate cele mai potrivite cai de colaborare, astfel incat ambele parti implicate sa prezinte interes. La aceasta intalnire au participat, de asemenea, expertii din cadrul Directiei Generale de Industrie Alimentara si secretarul de stat coordonator, Mihai Visan.

Reprezentantii retailerilor au tinut sa faca asigurari in cadrul discutiilor cum ca exista deschidere si disponibilitate in ceea ce priveste comercializarea produselor romanesti in marile lanturi de magazine. Aici sunt incluse atat carnea si produsele din carne de oaie, precum si alte tipuri de carne, fructe si legume. Insa pentru a fi comercializate, toate acestea trebuie sa respecte anumite criterii. In ceea ce priveste carnea de oaie, reprezentantii AMRCR au tinut sa mentioneze ca aceasta trebuie sa provina de la abatoarele autorizate, precum si sa fie controlata sanitar-veterinar si transata. Asadar, urmand cateva cerinte sau exigente care sunt menite sa vina in beneficiul consumatorilor, produsele romanesti ar putea fi comercializate si in marile lanturi de magazine din tara.

Retailerii si crescatorii de ovine s-au intalnit la sediul MADR

Reprezentantii crescatorilor de ovine au tinut sa precizeze faptul ca animalele provenite de la fermieri sunt sacrificate in abatoare autorizate sanitar-veterinar. Astfel, sunt indeplinite conditiile si exigentele impuse, asadar carnea poate fi comercializata in marile lanturi de magazine. Totusi, au subliniat ca este esentiala existenta unui dialog intre producatori si comercianti, pentru a fi cunoscute cat mai bine cerintele consumatorilor. Astfel, retailerii si producatorii ar putea descoperi cum sa ajunga la consumatori, prin indeplinirea cerintelor acestora referitoare la carnea de oaie si produsele din carne de oaie. Acest lucru ar duce la interes aratat din partea ambelor parti.

In contextul acestor discutii, ministrul Petre Daea a afirmat ca este momentul sa inceapa parteneriatul dintre fermieri si retaileri. Totusi, exista cateva aspecte care trebuie perfectate pentru ca parteneriatul sa decurga in mod cat mai bun si mai productiv. Astfel, ministrul a afirmat ca “Este important sa inceapa corect aceasta colaborare, avem animale bune in Romania si in functie de cerintele consumatorului sunt sigur, in timp, ca se vor pune la punct toate detaliile”.

In urma discutiilor, reprezentantii retailerilor au afirmat ca sunt alaturi de producatorii romani, intrucat impreuna vor reusi sa gaseasca cele mai optime solutii pentru dezvoltarea unei relatii de durata intre producatori si retaileri. Iar aceasta relatie ar fi in beneficiul consumatorilor.

Acum, ca primul pas spre un parteneriat intre fermieri si retaileri a fost facut, ramane de vazut cum vor fi gasite solutiile potrivite pentru ca acesta sa vina in beneficiul consumatorilor, in timp ce va fi de folos ambelor parti implicate. Insa per total, se poate considera ca intalnirea dintre producatori si retaileri de la MADR a avut rezultate, cele doua parti implicate ajungand la cateva consensuri.

Sursa

Distribuie Articolul
Scrie un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *